Apprenez le français avec moi

Apprenez le français avec moi

środa, 5 sierpnia 2015

Kursy wakacyjne w MultiKulti - fajna aplikacja do ściągnięcia na telefon lub laptopa [post en polonais]

Wakacje wakacjami, ale stęskniłam się za Wami!

Witam Was po przerwie, w trakcie której odpoczęłam i wymyśliłam tysiąc patentów na pracę. Jednak trzeba się trochę ponudzić, żeby głowa zaczęła pracować...

Zanim zaczniemy regularne kursy całoroczne, czekają na Was szybkie sesje wakacyjne. 6 lub 12 spotkań w odświeżonych salach w centrum Ostrowa - brzmi fajnie? Chyba tak, pierwsze zajęcia już za nami, następne już przygotowane. Powiem Wam, że są jeszcze wolne miejsca na francuski dla dorosłych - zupełnie początkujących, tych trochę mniej początkujących i całkiem średniozaawansowanych. Jeśli ktoś się jeszcze waha, to już nie powinien!

Kursy wakacyjne mają obudzić w Was ochotę do mówienia i słuchania siebie w obcym języku. Nie ma nic cenniejszego! Chciałabym, żebyście oprócz rozgadania się mieli po tych zajęciach pamiątkę - bardzo namacalną i tylko Waszą. Dlatego jako dodatek do zajęć konwersacyjnych zaproponowałam pracę z aplikacją VoiceThread.

źródło

O co chodzi?
Po ściągnięciu apki z Google Play (klik) lub AppStore (klik) i zainstalowaniu jej na Waszym smartfonie lub tablecie możecie stworzyć krótkie filmy lub ścieżki audio na jakikolwiek interesujący Was temat. Przewaga tej aplikacji nad zwykłym dyktafonem jest taka, że możecie natychmiast przesłać link z adresem pliku do zainteresowanej osoby (czyli do mnie!).

No dobra, tylko po co nam to?
Czy wiecie, z jaką dziką radością odkryłam niedawno swoje nagrania z pierwszego roku studiów? Oprócz oczywistej frajdy z słuchania swojego głosu przetworzonego przez dyktafon (kto tego nie ma...), to znalezisko pokazało mi jaki postęp zrobiłam w trakcie mojej nauki jeśli chodzi o wymowę, kontrolowanie oddechu, zasób słownictwa i organizację wypowiedzi. Wyobrażacie sobie moją radość :) natychmiast pomyślałam, że Wy też możecie mieć taki skarb, a potem przeczytałam o VT i plan nabrał realnych kształtów.

Jeśli chcesz skorzystać - śmiało!
Poniżej w kilku prostych krokach pokażę jak stworzyć konto.

1. Wejdźcie na stronę www.voicethread.com lub zainstalujcie aplikację na swoim telefonie.


2. Gotowe do działania! Teraz trzeba coś stworzyć. 



3. W zależności od tego, czy chcecie nagrywać spontanicznie (polecam!), czy może przygotować wcześniej idealny materiał, wybieracie źródło pliku.


Na moim telefonie mam możliwość dodania zdjęcia i dogrania do niego ścieżki (nie mogę dodawać filmu tak po prostu). Ale też działa bez zarzutu. Wygląda to mniej więcej tak:

Załadowało się zdjęcie, które będzie tłem mojego nagrania.
Klikam "Done" i gotowe.

4. Przechodzimy do edytora, za pomocą którego stworzymy nasze nagranie.

Widać tu który to nasz VT z kolei,
miniaturkę naszego profilu oraz opcję "Quit".
Kolejny ekran.
5. Teraz pozostaje nam wybrać co chcemy stworzyć. Najbardziej interesuje nas opcja z mikrofonem (wtedy nagrywamy tylko głos) albo kamerką (wizja w pakiecie). Możecie wybrać to, co najlepiej Wam odpowiada. Kiedy już się zdecydujecie, rozpocznie się odliczanie...

"It's the final countdown..."

6. Po nagraniu można przesłuchać materiał i zdecydować czy Wam pasuje, czy raczej wolicie pogadać jeszcze raz.


7. Zachowując Wasze nagranie pamiętajcie o tym, żeby je jakoś opisać. Na przykład tak:


8. Plik zapisany? Tagi dodane? Ścieżka jest zatem gotowa do wysłania.


Proste, prawda?
Najfajniejsze jest to, że dostęp do ścieżek ma tylko ten, komu go przyznacie. 

Spróbujcie, pokombinujcie, może Was wciągnie!
Jeśli macie jakieś pytania, śmiało piszcie albo dzwońcie.
Czekam na Wasze nagrania!

Marta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz